densistavagen.blogg.se

Detta Àr min vÀg, min sista vÀg och antagligen enda vÀg. Resan frÄn bilolyckan till diagnos. Min kamp dÀr jag blivit kastad mellan sjukhus genom alla dess avdelningar i över 20 Är. Till sist fick jag Àntligen svar, jag Àr inte psykiskt sjuk, Mitt huvud sitter löst! HÀr fÄr du följa mig. Min resa till Spanien, min stÀndiga kamp mot den svenska staten och vÄrden.

đŸ˜±Mitt liv har fĂ„tt en PRISLAPPđŸ„ș

#InlÀgg 7
 
 
Dagar bli till veckor, veckor blir till Är men likt förbannat sÄ stÄr jag ensam kÀmpandes för min rÀtt att fÄ leva och Àlska.
 
Det spelar ingen roll hur mycket jÀvlar anamma jag har, hur mycket jag kÀmpar för mina rÀttigheter och försök att finna en utvÀg ur detta helvete som snart har tagit hela mitt liv i sitt fördÀrv, smÀrtan den blir bara vÀrre och det har jag nÀmnt tidigare, sÄ snart Àr mitt liv enbart ren smÀrta och sÀngliggandes.
 
Synen har gradvis försÀmrats dom senaste Ären, men nu ser jag knappt orden under texten AXE pÄ en deodorant utan starka lÀsglasögon, sÄ mycket som tar skada nÀr ens nacke bara blir sÀmre, jag vet snart inte vart jag skall ta vÀgen, finns ingen jag kan prata med som kanske har egna funderingar och teorier kring mitt mörka liv, alla har sina lagar och regler som punktligt mÄste följas, ingen vÄgar göra det dÀr lilla extra, som att gÄ utanför "ramarna", för det ingÄr inte i deras jobb och fÄr inte betalt för, jag hade gladeligen betalat nÄgon som besitter titeln lÀkare som vill ta det dÀr extra steget att försöka hitta nÄgot utanför "ramarna" och normen som alla lever under, aldrig nÄgon som tÀnk tanken att vi alla Àr olika, om det sÄ bara hade resulterat i att personen hade hittat ett annat alternativ för smÀrtlindring, Àn vad jag Àter idag och gjort dom senaste 18Ären sÄ hade jag sÀkerligen fÄtt en helt annan livskvalité trots att smÀrtan aldrig kommer lÀmna mig förens jag fÄtt gjort operationen eller fÄtt kommit mig till Florida för stamcellsterapi av mina ligamentskador i nacken.
 
Det spelar ingen roll hur stor dos smÀrtstillande jag tar, mÄnga sÀger, har du tagit en vÀrktablett idag, ja svarar jag oftast tyvÀrr, dÄ kanske du borde ta en till svarar mÄnga, men jag har tre olika sÄ kallade steg av min smÀrta,
det första steget Àr det jag alltid vaknar med oavsett och som innebÀr bÄde hemsk tinnitus, ljus och ljuskÀnslig, rÀcker grabben drar igÄng tÄgbanebygget sÄ Àr det som en hel orkester spelar inuti huvudet, magen Àr helt ras, helt förstoppade och finns inte ett besök i mÄnaden som inte innebÀr "rött" vatten i toalettstolen sÄ ni kan ju tÀnka hur min mage mÄr, illamÄendet Àr som det alltid har varit,konstant dygnet runt, smÀrtan sitter mest i musklerna kring nacken.
 
Steg tvÄ, ja dÀr tillhör ju alla symtom frÄn steg ett men smÀrtan har ökat markant och jag börjar ta till alla sorters övningar,avslappningar och smÀrtstillande för att inte komma till sista steget, tidigare har det ofta rÀckt med detta och kanske hÄrd massage för att stanna pÄ detta steget men senaste Äret sÄ hjÀlper det nÀstan aldrig utan Àr bara en tidsfrÄga innan det slÄr över till sista steget, smÀrtan har börjat leta sig fram mot ögonen, runt sidorna pÄ huvudet och all sorts ljus börjar jag fÄ svÄrt att hantera Àven ljud, det spÀnner i nacken och musklerna Àr stenhÄrda, umgÄs eller vara i samma rum som.andra Àr nÀstan alltid uteslutet, nu kommer det vÀrsta av alla stegen,
 
Steg tre, dÀr jag mÄnga gÄnger bara tÀnkt, kan jag inte bara fÄ somna in och slippa denna sjuka smÀrta, nu strÄlar smÀrtan frÄn ryggen upp igenom nacken in i huvudet, ett sju helvetiskt tryck har byggts upp innanför skallbenet, ögonen gör sÄ förbannat ont, försöker ofta att blunda och pressa ögonen bakÄt in i huvudet och i sidled, ja nÄgon form av massage av ett hÄrdare slag skulle man kanske kunna kalla det, men ögonen gÄr inte att rubba, kÀnns som dom Àr bra mycket större samt att dom Àr stenhÄrda, men precis nÀr ja trycker Ä masserar ögonen sÄ gör det en viss skillnad men sÄ fort jag slutar sÄ Àr det lilla ögonblicket över, ja jag trycker bra hÄrt och efter nÄgon timme sÄ Àr ju armarna helt slut, trycket som nu Àr i huvudet vid detta sista steg, vet jag inte riktigt hur jag skall kunna förklara eller beskriva, men kÀnns som den sanning det Àr "diagnosen", att fullt flöde in i skallen med blod men utloppet Àr strypt dÄ flera av dom övre kotorna Àr helt lösa och vridit sig sÄ trycket Àr enormt, hela huvudet verkligen pulserar, jag kÀnner precis av allt som sker dÀr inne, men Àven minsta lilla förÀndring av ljus eller ljud utanför mina ögon och öron, kÀnns som hjÀrnan pressas ihop och min motorik nÀstan intill helt slutar fungera, det blixtrar framför ögonen men Àven nÄgon form av stötar inuti huvudet, stötarna inuti huvudet Àr riktigt hemska, man riktigt vrider sig av smÀrtan och grimaserar utan dess lika, det enda jag kan göra i detta lÀge Àr att försöka lÀtta pÄ trycket men hjÀlper ju aldrig att skrika men jag gör det automatiskt ÀndÄ, precis som nÀr tummen Àr ivÀgen nÀr man skall spika, oftast har ju steg tvÄ ökat till steg tre, men oftare pÄ senare tid sÄ vaknar jag Àven med sista steget som utgÄng, det jag oftast gör, Àr att ta flertalet smÀrtillande av olika slag sen vÀntar jag en halvtimme, har det inte börjat lÀtta utan gÄr Ät andra hÄllet ja dÄ vet jag vad som vÀntas.. Men har jag tur sÄ har jag dÀckat av efter nÄgra timmar "4-6" av smÀrtan och alla smÀrtstillande och stesoliden, men problemet Àr att jag verkligen inte kan ta stesoliden, förens det Àr absolut sista utvÀgen, dÄ jag bara fÄr utskrivet en vÀldigt begrÀnsad mÀngd av just den sorten, och uppleva en av dom vÀrsta attackerna och upptÀcka att stesoliden Àr helt slut precis som morfinet, ja det har jag upplevt och hoppas verkligen inte jag behöver göra det en gÄng till.
 
 
Alla lÀkare har i regel alltid frÄgat om jag Àr sjukligt deprimerad,tÀnkt tankarna kring att ta sitt egna liv osv, sjÀlvklart svarar man nej, jag Àr va klart inte deprimerad, jag har fortfarande mina mÄl i livet och mÀngder med planer och projekt i huvudet tills den dagen jag kan börja njuta och börja sÄ deprimerad nej det Àr jag inte,jag lever för mina barn men visst, mÄnga kanske kallar mig deprimerad men jag hÄller inte med, visst fasen mÄr man sÀmre mÄnga dagar dÄ man Àr sÄ sjukt begrÀnsad av smÀrtan, att jag snart inte tar mej utanför huset ens, men det kallar inte jag att vara deprimerad utan sunt förnuft nÀr man lever med denna sortens smÀrta.
 
 
Även frĂ„gat om sjĂ€lvmord, nej det Ă€r inget jag legat och tĂ€nkt pĂ„ eller planerat, men jag skall vara Ă€rlig, nĂ€r jag har den absolut vĂ€rsta tĂ€nkbara smĂ€rtan dĂ€r inget hjĂ€lper och den bara ökar, ja dĂ„ fĂ„r jag allt erkĂ€nna att jag vid flera tillfĂ€llen önskat att det bara kunde ta slut och lĂ„ta mig somna in, men det kallar inte jag sjĂ€lvmord utan snarare en reaktion av övermĂ€nsklig smĂ€rta, ja smĂ€rta har man ju mĂ„nga gĂ„nger upplevt nĂ€r man vart yngre Ă„ dum eller inte riktigt tĂ€nkt sig före men inte en enda gĂ„ng har nĂ„gon av dom smĂ€rttillstĂ„nden varit i nĂ€rheten av dagens,
Jag har bÄde lyckats fÄtt en kniv igenom benet precis innan knÀet frÄn lÄrets hÄll, men Àven skurit mej rejÀlt, har klÀmt mig rejÀlt i en maskin, ja handsken skalades av som jag hade, Àven rÄkat Äkt in i en container med en cross dÀr bÄde pekfingret och lÄngfingret peka Ät vart sitt hÄll och benen blottades, ja jag har vart med om lite av varje, lite som en gott & blandat pÄse men utan gott dÄ, men som sagt, aldrig tidigare har nÄgon hÀndelse eller olycka gett mig en sÄdan smÀrta som sista steget, det Àr fruktansvÀrt svÄrt att förklara min smÀrta, men jag hoppas ni kan förstÄ ÀndÄ.
 
Jag kÀmpar och kÀmpar med denna bloggen, vill sÄ gÀrna att den skall dagas upp i media och i samhÀllet, dÄ fler personer lever tysta utan att mÀkta med att göra sig hörda, men det Àr ingen som tar mej pÄ allvar, mÄnga hÀnvisar till liknande artiklar i tidningarna eller utredningar och fall, har en god vÀn, precis som jag försöker fÄ nÄgon rÀtsida pÄ mitt mÄende, han har lite kÀnningar i uppdrag granskning sÄ han har vid flertalet tillfÀllen kontaktat dom, men tyvÀrr utan resultat men Àr sjukt tacksam för att han försöker och inte ger upp för min skull, vet ingen annan som kÀmpar och söker för min tillvaro, du vet vem du Àr och en stor jÀvla kram till dej, hade önskat jag hade nÄgra fler som honom men Àr sÄ tacksam för hans vÀnskap, jag skriver till tidningar högt och lÄgt men inte ens svar fÄr man, jag mailar olika sjukhus Àven mÄnga privata lÀkare, jag följer massa olika program/grupper pÄ nÀtet ifall man kanske snappar upp nÄgot att spinna vidare pÄ, precis som jag gjorde nÀr jag fann utredning pÄ Teknon i Barcelona dÀr jag fick diagnoserna i juli, jag försöker sprida min blogg över allt jag kan tÀnkas dela men hur mycket jag Àn kÀmpar och försöker sÄ kommer jag inte nÄgon stans alls, Àr sÄ sjukt trött pÄ denna smÀrta men framför allt pÄ sÄ mÄnga mÄnga mÀnniskor, hjÀlp finns att fÄ, bÄde inom Sverige och utomlands men jag fÄr den inte, utan fÄr snÀllt bara veta att jag hade kunnat varit en helt annan mÀnniska och pappa om jag bara fÄtt igenom operationen hÀr hemma i Sverige eller lyckats fÄtt ihop pengarna till operationen i Barcelona,
Jag fick i veckan kostnadsförslaget pÄ sjÀlva operationen "om inget ovÀntat hÀnder eller upptÀcks" och den hamna pÄ 67 000Euro, sÄ nu har man inte bara fÄtt svar pÄ livets gÄta om helvete jag lever, utan nu har jag gÄtt och blivit en produkt, ja en sak,en pryl, för jag har fÄtt en PRISLAPP pÄ mitt liv, sÄ sjukt men ack sÄ sant... 
 
Den 23 skall jag Äka och trÀffa min lÀkare och gÄ igenom och göra remissen helt klar som vi sen skickar till Sahlgrenska för en " second opinion " om jag hoppas, ja mer Àn allt annat, att dom skall svara JA, dÄ detta Àr sista vÀgen inom svensk sjukvÄrdspolitik att fÄ min rÀtt som svensk medborgare att fÄ hjÀlp efter alla dessa Är med detta Levene blivit slungad frÄn den ena mottagningen till den andra, utförsÀkrad och friskförklarad gÄng pÄ gÄng, hade en liten förhoppning att nÄgon lÀkaren frÄn en privat klinik skulle se min blogg i sitt flöde pÄ Facebook eller nÄgon bekant till honom/henne berÀttade om mig, men det Àr sÄ svÄrt att nÄ ut med min berÀttelse via bloggen, dÄ vÀldigt fÄ inte ens mÀktar med att dela den, inte ens dom vÀnnerna man kÀnner mest, ja inte alla va klart men inte lÄngt dÀrifrÄn, har inte delat min blogg EN enda gÄng sen jag började pÄ hemresan frÄn Teknon i Juli, sÄ mycket vÀrde sÀtter dom pÄ mig, kostar dom endast 15sekunder av deras liv att dela vidare min blogg, men jag tror sanningen Àr den att sÄ mÄnga skÀms över mig, dom vill inte att jag och min blogg syns pÄ deras tidslinje pÄ Facebook och gud vet vad va alla medier heter, jag ser bara sanningen svart pÄ vitt, jag kan se hur mÄnga som besökt bloggen, Àven antalet besökare frÄn andra lÀnder, ja hör Ä hÀpna, USA finns mÄnga , eller ja mÄnga besökare Àr kanske fel att sÀga men bra mÄnga fler Àn mina hemtrakter, men jag kan Àven se kommun för kommun, antalet delningar/besökare frÄn respektive kommun, och frÄn min vÀnskapskrets och hemort, Àr nÀstan den orten som har minst besökare och delningar, ja visst Àr det skrÀmmande, men sÄ sant, ja mycket man Ängrar nÀr man fÄr se sanningen, alla "vÀnner" som man hjÀlpt och funnits för i tid Ä otid, som man hade hoppats funnits nu nÀr jag behöver dom som mest.
 
Snart Àr julen Äter hÀr, mÄnga har redan handlat klart bÄde mat och klappar, men en annan har knappt tagit sig utanför huset, inte en klapp har jag lyckats köpa Àn, revbensspjÀll Àr det enda som ligger i frysen, tÀnker varje kvÀll i sÀngen att imorgon mÄste jag ta mig ivÀg och handla, barnen skall inte behöva missa hela julen bara för mig, men nÀr morgonen gryr och grabben puttar pÄ mig och sÀger, sitta i soffan sÄ slÀpar man sig dit, via vÀgen av medicinskÄpet men kvÀllens tÀnk och plan, förblir bara en tanke, sÄ inte bara mig det drabbar att vara röten i kroppen tyvÀrr, hoppas jag kan ge barnen en varm jul i slutÀndan trots omstÀndigheterna med god mat och mÄnga klappar frÄn tomten.
 
Nu Àr jag helt fÀrdig, somnade som vanligt nÀr grabben somnat runt 8 men vaknar alltid flera timmar senare av att en mÄste upp Ä besöka det berömda, sÄ nu Àr klockan snart 3pÄ natten slagen och grabben vaknar ju runt 7 sÄ tack för att du tog dej tiden att ta del av mitt liv och kanske delar du min blogg vidare med en mening eller tvÄ som rubrik!
 
Ta vÀl hand om varandra och lev i nuet.
 
Är sĂ„ tacksam för alla bidrag, bĂ„de stora som smĂ„ ♄
KĂ€nns fortfarande helt overkligt att mĂ€nniskor som jag aldrig har trĂ€ffat eller pratat med, skĂ€nker pengar för att jag skall nĂ„ mitt livs största mĂ„l, att överleva och fĂ„ möjligheten att börja leva đŸŒč
 
 
Kan inte tacka er nog, det betyder sÄ oerhört mycket att veta att jag inte Àr ensam och sakta men sÀkert nÀrmar jag mig operationens kostnad av ca 700 000kr
Har idag pĂ„ kontot för operationen 18965kr som bara Ă€r bidrag frĂ„n mĂ€nniskor vĂ€rlden över 🙏
 
 
Jag har nu vid förfrÄgan Àven skapat ett
Paypal konto och en vÀrldstÀckande gofoundme insamling utöver dom andra alternativ som finns i mina tidigare inlÀgg hÀr pÄ bloggen för er som vill stödja min kamp för operationen.
 
Man mĂ„ste vĂ„ga kĂ€mpa för att vinna sitt liv tillbaka 🙏
 
paypal.me/eap3577
https://www.paypal.me/eap3577
QR kod Àr aktiv
 
 
 
Gofoundme insamlingen:
 
https://gofund.me/85a9e05f
 
https://www.gofundme.com/f/my-last-hope-for-my-kids-to-get-the-surgery-for-me?sharetype=teams&member=6229142&utm_medium=more&utm_source=customer&utm_campaign=p_na+share-sheet&pc_code=null&rcid=cfa1648aa21149f4b3570824b1fef027
 
 
 I try all ways for keep fighting and struggle with this hell of pain, please help me to find a way out of this dark dark place and health 🙏
 
 
Google my diagnoses and you will see more of this hell of pain after you have read my whole blog.
 
#AAI Atlanto-axial Instability
#CCI Craniocervical instability
 
Taggar: #AAI, #Atlanto-axial instability, #Belive, #CCI, #Chronic Ilness, #Craniocervikal instability, #Givemeachance, #Headick, #Letmelive, #Ligaments, #Love, #Neck Vertebrae, #Neckpain, #Painfromhell, #Surgery, #Trust;
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: