densistavagen.blogg.se

Detta Àr min vÀg, min sista vÀg och antagligen enda vÀg. Resan frÄn bilolyckan till diagnos. Min kamp dÀr jag blivit kastad mellan sjukhus genom alla dess avdelningar i över 20 Är. Till sist fick jag Àntligen svar, jag Àr inte psykiskt sjuk, Mitt huvud sitter löst! HÀr fÄr du följa mig. Min resa till Spanien, min stÀndiga kamp mot den svenska staten och vÄrden.

đŸ„ș Stackars barn sĂ€ger jag bara 😱

 Bilden visar min hjĂ€rna och mina vener "inlopp & utlopp, dĂ€r en av venerna Ă€r klĂ€mda av översta kotan som Ă€r helt löst och vridit sig, dĂ€r av mitt sjuka övertryck som ofta byggs upp och jag dĂ€ckar av smĂ€rtan som uppstĂ„r, och den gĂ„r inte beskriva med ord, Ă€r ordagrant en nĂ€ra döden upplevelse varje gĂ„ng och skadar sĂ„ mycket mer med tiden Ă€n bara smĂ€rtan, och som nu det senaste sker allt oftare.

 
Julafton om nÄgra fÄ timmar och denna mÄnad har gÄtt i helvetes tecken.
 
Jag har inte lyckas tagit mig utanför dörrhelvetet sen förra veckan, och dÄ en snabb tur fram och tillbaka för enbart en laserbehandling av min nacke.
 
Inte en julklapp jag mÀktat med iÄr, all den goda julmaten kan vi bara drömma om, smÀrtan i nacken/huvudet har löst av varandra med magen, har nÀtt Ä jÀmnt tagit mig till den berömda soffan sÄ grabben fÄr sÀllskap, tur tösen Àr soppas stor att hon sköter sig sjÀlv, men inte ens traditionen att hÀmta en egen liten gran med traktorn gick av stapeln, hela julen Àr helt förstörd, mig personligen gör det mig nÄgon fruktansvÀrt ont att inte kunna ge barnen den afton dom lÀngtat sÄ efter hela Äret.
 
Just nu vet jag inte vilket som Àr den vÀrsta smÀrtan, om det Àr nÀr huvudet hÄller pÄ att ordagrant explodera utav övertrycket av all blod som strömmar in men inte ut i samma takt, dÀr ögonen putar ut hÄrda som puttekulor eller om det Àr magen, dÀr den kÀnns som att nÀr som helst sÄ fÄr jag börja peta tillbaka tarmarna och försöka samla upp allt blod, smÀrtan Àr enorm, tar timmar innan den slÀpper sÄ jag kan ta mej dÀrifrÄn, allt bara blir vÀrre och fort gÄr det, hade inte en susning om att detta kunde rasera i en sÄdan takt som det gör, jag Àr faan snart helt nedbruten, orkar inte ens med telefonen lÀngre, sÄ kÀnns som allt jag kÀmpat för bara rinner rÀtt ner i avgrunden som inget hade hÀnt, sÄ som jag kÀmpat att försöka nÄ ut med min berÀttelse för att i hopp nÄ rÀtt lÀkare som vÄgar gÄ emot "strömmen"
KÀnns som tiden snart Àr inne, allt fÀrre bryr sig ens om att hjÀlpa mig att sprida, lÀkare jag kontaktat över hela Sverige, behÀrskar inte ens svara, Messenger skulle jag lika gÀrna kunna avregistrera.
 
Jag bara famlar runt i evigt mörker dÀr smÀrtan Àter upp mig.
 
Idag fick jag fylla kroppen med allt jag hade, dÄ min lÀkare bokat in mig för ett besök dÀr vi kunde gÄ igenom hela remissen och fÄtt den skickat till Sahlgrenska idag, dÄ julafton Àr en röd dag , men ush vad svÄr den bilfÀrden var, gjorde allt jag kunde för att inte bryta ihop helt framför min lÀkare men tror hon genomskÄdade mig helt dÄ smÀrtan inte gick att hÄlla tillbaka, ögonen vattnades och ville bara lÀgga mig och skrika, svetten sprutade, kunde knappt se henne i ögonen ens, jag Àr inte sÄdan, men hon vet ju mycket vÀl mitt tillstÄnd sÄ igentligen borde jag inte brytt mej, men Àr ju en princip sak, precis som man duschar och sÀtter pÄ nya klÀder vid ett lÀkabesök.
Vi hoppas nu detta skall gÄ vÀgen men skulle min tur slÄ till sÄ skall hon kÀmpa igenom alla sjukhus innan vi ens tÀnker tanken pÄ att ge oss och det kÀnns fantastiskt att veta, men med denna smÀrta sÄ hoppas jag att nÄgot kommer hÀnda inom kort, för jag vet Àrligt inte, hur jag skall hÀrda ut dessa sjuka tillstÄnd av smÀrta, nog för att man aldrig kommer bli helt smÀrtfri, det Àr jag helt övertygad om att jag aldrig kommer att bli, dÄ jag gÄtt med detta för lÄng tid och skadan Àr sÄ sjukt stor, men hjÀlpe mej för dessa smÀrttoppar...
Hoppas remissen som idag blev skickad, blir min livs julklapp 🙏
dĂ„ det verkar helt omöjligt att lösa operationen ekonomiskt i Barcelona 😔
 
Kan tyvÀrr inte svara nÀr eller om nÄgot nytt inlÀgg kommer att skrivas, för nu Àr det ett rent helvete som inte lÀngre gÄr att beskriva elle ens visa pÄ bild.
 
Om du mÀktar med, sÄ Àr min sista önskan om du kunde dela, men Àven frÄga sÄ mÄnga vÀnner och bekanta om att dela dom med, dela i alla grupper Àven om det innebÀr en vecka utan möjlighet att kommentera i gruppen.
 
LÀkaren sa att det Àr fruktansvÀrt att jag med denna hemska historia inte kan nÄ ut i samhÀllet, sÄ det dagas upp sÄ bÄde jag och andra med liknande diagnoser efter ett whiplashtrauma kan fÄ hjÀlp, nÀr hjÀlp finnes, allt annat kan folk dela och starta debatt om, men du din stackare som knappt har nÄgon kraft kvar att ens ta dej hit eller utanför huset mÄste kÀmpa med blod och svett som det senaste halvÄret.
Ja jag kan inget annat Àn Ä hÄlla med henne.
 
Nu Àr jag sÄ trött, skall lÀgga bort telefonen och somna med grabben i min famn.
 

MÄ vÀl och njut av en underbar jul och nyÄr med nÀra och kÀra.


Uppdatering 6/1-21
Ett nytt inlÀgg mÀktar jag inte med.

För er som har möjlighet att skĂ€nka en krona för att hjĂ€lpa mig att nĂ€rma mig livet fĂ„r sĂ„ gĂ€rna bidra.
För er som inte har möjligheten i dessa tuffa tider att bidra, fĂ„r mer Ă€n gĂ€rna dela min blogg sĂ„ ofta ni kan och vart som helst tex, Facebook, Tidningar,Bloggar,Vloggar,Mun-mun, YouTube, Instagram.
Https://densistavagen.blogg.se

Finns inget vĂ€rre Ă€n att vara ensam med denna hemska smĂ€rta dygnet runt alla dagar i mĂ„naden, att nu Ă€ven med fakta att hjĂ€lp finns att fĂ„, men dĂ€r svenska vĂ„rden ratar mig och nekar mig vĂ„rd dĂ€r jag sjĂ€lv har bekostat bĂ„de resa och utredning i Spanien trots lagen 
" VĂ„rd inom EU "

Jag vet inte lÀngre hur jag skall orka fortsÀtta kÀmpa, snart kan jag bara se pÄ hur livet rinner ur min hand och min sjÀl vandrar vidare, har kÀmpat sÄ lÀnge...
Ord kan inte lÀngre beskriva hur jag mÄr eller kÀnner lÀngre, det har gÄtt alldeles för lÄngt för det.

Har gjort allt i min makt som tĂ€nkas kan, alla tips och rĂ„d frĂ„n alla möjliga mĂ€nniskor har jag följt för att komma ett steg framĂ„t.
GĂ„r inte en natt utan att jag vaknar och önskar att nĂ€sta dag kanske kommer det ett positivt besked, dĂ€r jag kan berĂ€tta för barnen att pappa snart skall bli frisk, jag drömmer oftare och oftare, att jag fĂ„tt operationen,att mina ligamentskador har lĂ€kt, dĂ€r jag leker och upptĂ€cker livet med barnen men tyvĂ€rr Ă€r det ju bara en dröm... Sonen sa senast idag, pappa snart bli bra, pappa trĂ€ffa doktor, doktor laga pappa ❀

Jag har nu förstÄtt, att ensam kommer jag aldrig att klara denna resa, lyckas inte ens att fÄ mÀnniskor att dela min historia i hopp om att rÀtt person skall lÀsa mitt rop pÄ hjÀlp och komma med ett alternativ eller erbjuda sig göra operationen pÄ nÄgon privat klinik.

Är sĂ„ hjĂ€rtligt tacksam om du vill förmedla min historia och mitt liv, jag tog steget efter mĂ„nga vakna nĂ€tter, att besluta att vĂ„ga vika ut hela mitt liv helt och hĂ„llet, lĂ€gga skammen och stoltheten Ă„t sidan och ropa pĂ„ hjĂ€lp, nu lĂ€ngre ropar jag inte, jag skriker, av bĂ„de smĂ€rta och sorg...

NĂ„got jag aldrig förstĂ„tt sen starten av allt detta kĂ€mpande för att överleva, speciellt nu nĂ€r jag Ă€ntligen lyckats fĂ„ en diagnos, hur  mĂ€nniskor, myndigheter,företag kan stödja,hjĂ€lpa,bidra till alla vĂ€rldens hörn, men helt omöjligt att ge mig som bor i Sverige, en chans att överleva.

Dessa möjligheter finns för er som som tagit sej tiden att lĂ€sa hela vĂ€gen hit och vill hjĂ€lpa eller stödja mig, varje krona gör skillnad, "mĂ„nga bĂ€ckar smĂ„" och jag Ă€r sĂ„ otroligt tacksam, oavsett vad du kĂ€nner och har för möjligheter att hjĂ€lpa mig och mina stackars barn.


Swish: 0736523017 , mĂ€rk gĂ€rna med en kommentar sĂ„ slipper jag redogöra allt med banken varje gĂ„ng.

Överföring:
Dalslands Sparbank 
Clear 8234-7 3623582-8

Paypal
https://www.paypal.me/eap3577
[email protected]

Gofoundme
https://gofund.me/85a9e05f


❀  ❀  ❀ Elvis med familj ❀  â€ïž  ❀
 


Taggar: 2021, barnen, drömma, drömmen, livet, lÄtintelivetsluta, nyttÄr, sjukisverige, smÀrta, överleva;
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: