densistavagen.blogg.se

Detta är min väg, min sista väg och antagligen enda väg. Resan från bilolyckan till diagnos. Min kamp där jag blivit kastad mellan sjukhus genom alla dess avdelningar i över 20 år. Till sist fick jag äntligen svar, jag är inte psykiskt sjuk, Mitt huvud sitter löst! Här får du följa mig. Min resa till Spanien, min ständiga kamp mot den svenska staten och vården.

kämpar mot staten och kapitalet !

#6
 
Det händer något på min farstu så att säga, min företagsläkare försöker ju att greppa efter varje strå hon kan greppa för att på något sätt kunna hjälpa mig eller lindra min smärta, men det är väldigt svårt när hon är så begränsad, då mitt jobb måste godkänna varje sak, då jobbet betalar allt, utredd kors och tvärs har man ju blivit genom alla dessa år, så det är svårt att få till någon specifik utredning eller undersökning som jag inte redan gått igenom, framförallt ha fakta att luta sig mot när företaget skall godkänna och nu när jag fått diagnoser på varför jag har så fruktansvärt ont och kroppen sakta förtvinar så finns det ju inga mer alternativ än denna livsavgörande operation att göra, ja det är det enda som är vetenskapligt bevisat och en åtgärd som både garanterar att min liv blir stabilt men det finns ju lite andra, inte lika fullt vetenskapligt testade och forskade alternativ, men som ändå många har blivit hjälpta av "smärtmässigt", som tex Prp/proloterapi som jag nämnde i mitt förra inlägg, vissa hävdar att jag kan börja med steroider så ligamenten får kraft att börja läka och växa, men känns lite så där att kasta ut flera tusentals kronor varje månad på något som kanske inte ens är lagligt eller vetenskapligt bevisat eller ens fungerar för mig, sen att man skall kombinera både tabletter och sprutor för full verkan , ja där har jag blandade känslor får jag erkänna, risk för att få manstuttar är ju en risk man måste ta i sådana fall, även återfärd på tappning av blod då detta koncept ökar blodmängden, så nja känns inte så lockande, men har inte uteslutet det helt, eftersom en god vän har brukat detta i något år och har inte bara minskat från flera hundra tabletter Tramadol till några enstaka i månaden även slutat helt med andra receptbelagda,men även smärtan har dalat av, så lite fakta har jag ju va klart bakom mig, men prp "platelet rich plasma" Proloterapi, stamcellsterapi från ryggmärgen är fortfarande det mest givande före operationen då jag läst och sett så mycket positivt gällande denna behandlingsform, bara jag hade lyckats hittat någon som kan behandla mig inom snar framtid hade ju varit ett stort framsteg😔
 
Så snälla alla läsare, dra gärna i alla trådar ni kan hitta och hör er för, om just du kanske känner någon som kan behandla eller kanske hört eller läst något, hade varit dej evigt tacksam 🌹
 
Som ni alla vet om vid detta laget, så är ju steloperation ett måste om jag skall få chansen att överleva och dessutom få ett drägligare liv, men tyvärr står man ju i samma situation som när jag fick diagnoserna i juli, att lösa operationen ekonomiskt är ju den värsta situation jag någonsin hamnat i, och dessutom måste lösas.
 
Jag har som sagt googlat mycket dom senaste åren som ni läst, och tack vare Google så har jag ju hittat människor som har samma diagnoser som mig, vissa står helt utslagna och bara litar på att det skall lösas av sjukvården, vissa personer har haft goda vänner och släkt som hjälpt dom ekonomiskt och även haft något att belåna, men så finns det enstaka personer, ja precis som jag, som varken vet in eller ut, som kämpar mot smärtan och myndigheter för att på något vis försöka lösa operationen ekonomiskt, men när man har människor som har möjligheten att hjälpa mig på ett eller flera sätt, men bara inte vill, ja då känner man sig älskvärd skall jag säga, sen finns det dom få vännerna som hade gjort allt, om dom haft den möjligheten.
gör allt jag kan, bara för att närma mig sanningen.
 
Min läkare kom med en väldigt bra idé, hon skall skicka en remiss till ett av Sveriges större sjukhus, om jag kan fixa dokumentation av min skada och och bildsekvenserna som styrker min instabilitet mellan skallen och ryggraden samt mellan kotorna, och lägga allt detta på en skiva och skicka med, då kan dom inte kringgå sanningen, hur mycket dom än vill, så har dom ingen möjlighet, då jag nu har över 4600 bilder som bevis, utöver Giletes utredning/mätningar samt dokumentation, så måste dom därför komma med ett riktigt bra argument till varför denna livsavgörande operation inte kan göras i Sverige eller bekostas av landstingen/staten,
Varför skall inte jag få samma rätt och möjlighet som alla andra?
 
Men än är inte hoppet ute, snart har jag två bollar i rullning, och jag tycker ju att båda kan väl inte få punktering längs vägen 🤔
Antingen lyckas jag på något undermedvetet eller övernaturligt sätt att lösa operationen ekonomiskt i Barcelona, eller så tar svenska sjukvården tag i detta en gång för alla och opererar.
 
Jag hoppas alla personer jag nu under året pratat med, som har samma diagnoser bara haft oturen och pratat eller träffat fel läkare och inom myndigheterna här hemma, oavsett hur dom lagt upp sina diagnoser, sina bildsekvenser och dokumentation som styrkt deras skada/skador i nacken så har alla bara nekat och sagt nej, vissa har fått svaret, att vi tror inte på deras sätt att utreda eller röntga eller på dina bilder, eftersom dom svenska röntgen bilderna och utredningarna inte har visat något, 
Så ja, lite kluven är man över svaret man kommer att få.
 
Har dock läst om en person som sökte hjälp på ett sjukhus här i Sverige,"vill inte nämna namn och ort" men där dom inget allvarligt hittade efter sin utredning, personen som sen besökte teknon Hospital precis som jag och fick dessa diagnoser som bevisade att detta sjukhus  här hemma hade missat denna instabiliteten i nacken, så dom gjorde rätt för sig och bekostade hela operationen i Spanien eftersom det sjukhuset inte hade den erfarenheten och teknologin och helt missat denna allvarliga situation denna person gått runt med, ja precis som jag går runt med, 
Så jag kan inte mer göra än tro på ödet som får visa den bästa vägen helt enkelt efter jag fått skickat in remissen och allt här hemma.
 
Jag har sen juli när jag kom hem, stridit med Försäkringskassan, att dom skall ersätta mig för min utredning och röntgen jag gjorde i Barcelona, då svenska sjukvården helt gett upp och säger att det inte finns något mer att göra, och att det sitter pshykiskt, så därför sökte jag denna vården i Spanien, finns en lagbalk som säger att "vård inom EU" måste tillämpas om hemlandet ej kan klara av att ge en person rätt vård och när ett annat land inom EU har möjligheten till detta" kommer inte ihåg ordagrant lagen " men även så skall människor inom EU enligt lagen själva få bestämma vart dom skall söka vård, tyvärr finns det kryphål som både Försäkringskassan och andra svenska myndigheter försöker nyttja, ett av svaren jag fick, när ja bara frågade rakt ut till Försäkringskassan när jag var där innan resan gick av stapeln var, om vi skall bevilja vård inom ett annat EU land så måste samma operation finnas här i Sverige men att väntetiden är för lång, så där har jag ju lite att komma med, då både Sverige och dom i Spanien gör operationen som kallas steloperation, men dom arbetar inte på samma sätt, så där vet jag inte hur dom ställer sig, Barcelona är ett mycket säkrare val, då deras teknik är så mycket bättre, går inte ens att jämföra, och dom gör liknande operationer flera gånger i veckan och jag pratat med många som blivit opererade där, och dom säger samma sak. 
Den andra saken Försäkringskassan nämnde, var att det inte får vara ett privat sjukhus/klinik, då godkänds det inte, men det måste jag gå högre upp med om detta kommer på tal, förr va det väldigt ovanligt med privata sjukhus och kliniker världen över, men i dagens samhälle så är ju vartannat sjukhus,klinik,skola,dagis osv privat ägt, så den bestämmelsen som sagt får dom allt ändra eller så får jag gå högre upp bland bestämmande människor, någon måtta får det vara på allt elände, 
Så fort mitt ärende är avslutat gällande ersättning för mitt första besök på teknon Hospital är avslutad, oavsett resultat så kommer jag gå all in med ansökan om förhandsbesked gällande ersättning av vård inom EU, i mitt fall denna livsavgörande operation jag måste få gjort inom snar framtid.
 
Så är det någon som besitter någon kunskap/erfarenhet gällande antingen lagar å juridik gällande vård, även Försäkringskassan osv så hade jag varit så tacksam om du hade viljat höra av dej, om du har tips eller råd,
ju mer kött på benen jag har, när jag skall ansöka om detta, ju större chanser har jag att lyckas, för här kommer jag ta till alla medel jag kan, även all sorts media med om det skulle behövas.
för när ett land inte lyckats hjälpa eller hitta mina fel i nacken under 20 år som gått och alltid bara hänvisat att det sitter pshykiskt oavsett sjukhus eller ort i Sverige som jag besökt för ny utredning så måste något hända då jag personligen känner att dom har fel,
Så nu när jag bekostade en utredning utomlands ur egen ficka, som dessutom gav mig svaret som svenska sjukvården ej klarat av på alla dessa år,alla dessa år man gått i ovisshet och smärta utan dess like samt ett Levene som ja inte önskar en enda person skall få uppleva,
Nu när jag kommer att serverar mina diagnoser på guldfat så kommer dom inte undan, jag har över 4600 bilder och olika mätningar inuti nacken och skallen samt andra sätt som både bevisar och visar mina skador, där jag lider av instabilitet på flera ställen från huvud till ryggen, där huvudet nästan enbart hålls fast av två muskler sen många år tillbaka och ligamenten slits mer ju längre tiden går som musklerna får stabilisera mer och mer, nerver och vener osv skall vi inte ens prata på.
 
Jag sa till mig själv, sist ja skrev ett inlägg, att jag måste uppdatera min blogg oftare, men tyvärr blev det motsatt effekt, jag bara rasar, snart är dagarna som jag kan ta mig ur sängen och huset lätträknade på en hand under en månad, jag försöker verkligen kämpa för allt jag har för att minska smärtan så jag iallafall kan få umgås med mina barn, men när inte ens smärtstillande har samma effekt längre eller om det beror på att smärtan och skadan förvärras kan jag inte svara på, eller ja en del skulle jag kunna berätta men skäms så fruktansvärt av vad som blivit värre som jag ej nämnt någon gång, det enda jag kan svara på är att jag inte vill leva på detta sätt längre, jag kan inte beskriva med ord eller bilder på hur jag förlorar allt medans tiden går, Jo jag kan lägga upp en bild där ni ser på utsidan hur jag mår, men tyvärr har jag inget som kan få människor att förstå vilket rent helvete jag har varje dag inombords, en gammal vän besökta mig för någon vecka sedan för första gången på 15år kanske, såg verkligen framemot detta men tyvärr tog smärtan över och jag fick bara gå och lägga mig efter någon timme, så var den dagen över för mig, så oavsett hur länge jag än kämpar varje dag så vinner alltid smärtan i slutändan, känns som man blir uppäten levandes, klarar knappt av att lyfta sonen på 3 år längre, fortsätter denna hastighet med försämring så kommer det inte dröja länge förens jag inte klarar av att lyfta upp och krama mina barn ens, inte nog med att barnen fått ordagrant levt hemma hela detta året, inte beroende av Corona utan att jag är helt tömd på precis allt känns så hemskt...
 
 
 
 
Jag fortsätter med min medicinska laserbehandling, men blivit ett glapp pga förkylning hos barn å behandlare, tanken är ju att gå flera gånger i veckan helst i några månader för att se om det ger effekt, men nu bara blivit 6ggr totalt och inom vården får man max en behandling i veckan, jag vill ju verkligen se att det fungerar innan jag köper en egen, jag står ju i ett hemskt val/dilemma, missuppfatta inte detta fel, jag är oerhört tacksam för alla bidrag, stora som små, utan alla meddelanden och bidrag så hade detta varit betydligt mycket tuffare, men jag måste inse fakta och sanningen, att jag kommer troligen inte lyckas lösa operationen ekonomiskt, Barcelona kontot kom upp till ca 20 000 för någon månad sedan men precis som allt annat så dog allt ut, då knappt mina vänner eller bekanta ens vill hjälpa mig sprida bloggen, bloggen låg i början på 2500 - 3000 besökare dom första månaderna per månad, men nu senaste månaden så är jag glad om det ens är 50 besökare och insamlingen står helt still, även den via Facebook så jag känner att jag måste göra något, för att bara ligga å se på hur jag rötnar med tiden och att operationen är så sjukt långt bort, så jag har haft funderingar på att lägga alla bidrag och min egna besparing så att jag kan köpa mig en egen medicinsk laser så jag kan behandla oftare här hemma, kanske varannan dag men som sagt, den kostar drygt 42000 så jag vill verkligen se först att den gör någon nytta alls, så jag inte kastar det sista jag äger och era bidrag rätt i sjön, men jag tror på denna behandlingsform, bara att den kommer ta mycket längre tid är prp/Proloterapi osv, men den är möjlig enligt många och med tanke på att jag inte kan komma på någon lösning för operationen så måste jag ju försöka tänka i andra banor, som kanske kan få ner min smärta och förhoppningsvis läka mina ligamentskador och ändra på mitt hemska humör, och kanske jag kan hjälpa människor med laserbehandling om jag investerar i en sådan, gäller självklart inte bara ligamenten i nacken, googla gärna medicinsk laserbehandling, finns en uppsjö av maskiner/apparater men få med kvalité som levererar rätt laser och styrka och som med allt annat så får man vad man betalar för, hör gärna av er om ni tycker jag gör helt fel eller om ni har några andra tips eller råd 🙏
 
 
Att instabiliteten kvarstår är ju ett faktum och att operationen fortfarande är ett måste för att säkra min framtid som både fader,sambo och vän till dom få som fortfarande kämpar vid min sida men att något måste förändra min smärt situation är ett faktum, jag kommer inte att mäkta med att fortsätta leva så här i flera år, så som det ser ut nu och vad som väntas om jag inte lyckas vända skeppet.
 
I skrivande stund så känns det som jag bara står helt still helt ensam och månaderna bara rusar iväg, snart varit sjukskriven från jobbet i snart 2år
och inte en sak har man lyckats med för att förändra min situation, känns så fruktansvärt när man tänker på det dagligen och ser en helhetsbild över allt som "inte" händer, det som bekymrar mej dag som natt, ja förutom själva nacken som typ är av, att när som helst så kan ja få ett brev från Försäkringskassan där det står att jag är utförsäkrad, jag har inte i min vildaste fantasi en aning hur jag hade gått vidare om det skulle inträffa, genom åren så har jag ju alltid blivit utför säkrad efter ett år men kroppen har då hämtat sig så jag kunde börja äta starkare doser mediciner igen och återgå till jobbet men nu finns det inte en möjlighet att börja jobba förens nacken är stabiliserad, vissa kommer säga att det är bara att gå till socialen, men tyvärr är det inte så lätt för er som har kännedom "jag har allt läst en del i smyg ifall att" och det är inget alternativ eller lösning om det svarta brevet kommer, så ja paniken är stor på alla tänkbara håll så därför måste en förändring ske under tiden jag kämpar ekonomiskt för operationen och med myndigheterna.
 
Jag kan inte lova när nästa inlägg kommer, hoppas sjukhuset behandlar mitt ärende skapligt fort, så snart jag får besked, så kommer jag självklart att göra ett inlägg, oavsett vem jag kommer få be att göra det inlägget så kommer det inlägget, jag själv känner att jag snart inte mäktar med att ens skriva längre, har så lite energi kvar dom få dagarna som smärtan inte är på topp, hoppas självklart att det vänder men så vet ni, att jag inte bara skiter i allt och gett upp, utan att måendet försämrats radikalt.
 
Jag vill leva och älska gränslöst, inte bara finnas...
 
En tanke som slått mig ofta det senaste, hur hade mitt liv sett ut, om jag aldrig vart med om denna olycka för 20 år sedan, ja det lär jag väl aldrig få reda på, men drömmen försöker man ändå hålla vid liv.
 
 
Ta väl hand om nära och kära, som om det vore den sista dagen. ❤️
 
Ber er en sista gång, Snälla dela 🙏
Det tar bara 15 sekunder av ert liv att dela, men kan betyda hela mitt!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: